tisdag, december 30, 2008

harsa

Idag kom vi hem från Harsa, det har varit underbart. Jag har tillsammans med pappa åkt cirka 2 mil om dagen i de fina spåren(det blev dock bara 15 km igår - min stav gick av). Då vi inte åkte längdskidor kollade vi på film(en som jag gillade speciellt mycket hette "Flicka"), badade bastu och spelade spel (Insikt, Sverigespelet(liknar Tp, fast frågor om Sverge), kort och yatzy).


Igår förmiddag hade vi som avslutning en skidorienteringstävling, som jag och Petra kom sist i. Vi kom så långt efter alla andra att de vuxna hade börjat dela upp spåren mellan sig för att åka ut och leta efter oss.. Men som tur var hade vi inte kommit fel, vi hade prima koll på var vi var, på kartan. Vi kunde dock inte hitta kontrollerna. Så, istället för att åka 8.5 km(som var tanken) blev det 15 km för vår del. Det gick strålande till första kontrollen, det var när vi skulle hitta andra som den sket sig. Vi åkte för långt, missade en avfart(som knappt var spårad, så vi tyckte inte att det kunde vara rätt). Men vi åkte ändå ganska bra, med tanke på längden.

Melker sa precis att han hade träningsverk i låren, det enda han har gjort de här dagarna är att åka skoter.. Nu ska jag iväg och leka med Evelina.

1 kommentar:

Anonym sa...

ja, de va verkligen kuuul!