fredag, december 12, 2008

pappas pappas mammas farbror Mats

Jag fick precis veta att det var min pappas pappas mammas farbror (yngst i en barnaskara på 9 ungar) som uppfann automaten: sånna där automater som finns på tågstationer med godis, läsk och prylar. Coolt va?

Nu är det fredag igen! Jag tycker att jag (& de som varit i min omgivning de två senaste dagarna..)förtjänar en helg efter en vecka som denna. Jag är helt slutkörd.

1) Igår hade vi historia och pratade om folkvandingarna på medeltiden. Jennie: "Saxarna vandrade då till de Brittiska öarna" *pekar på Storbrittanien*. Jag skrev ned det hon sa, men hängde inte med, så jag kollade upp och frågade: "Vad sa du att den lilla ön hette?" Och nu har Vincent berättat för alla lärare att jag inte vet vart England ligger..
2) Sedan gick vi igenom vad tvåskiktsjordbruk betyder. Jennie: "Någon som kan rita på tavlan vad det är för någonting?" *tyst* Vincent: "Nej, men Emma kan rita ut vart England ligger!"
Släpper han det aldrig? (Fast jag medger att det var ganska korkat, nu efteråt, vet inte riktigt hur jag tänkte när jag frågade det..)
3) Idag på historian (...) gick vi igenom vad "livegen" betyder. Jag lyssnade inte riktigt på vad Sara sa när hon räckte upp handen, så jag räkte upp handen och svarade precis likadant. Då skrattade alla.. Inklusive Jennie (tack och lov).

Gud så skönt att det bara är fem dagar kvar tills det är lov!
Ikväll är det Idolfinal (20.00). Alice eller Kevin? Vad tror ni? Jag tror på Kevin. BAJ!

Inga kommentarer: