måndag, december 08, 2008

när ska man få leva livet?

- Du vet ju vad man säger, "det finns ju en för alla"..
- Vem fan har sagt det?

- Prata ni då! Så jag kan sätta på Johan Palm..

- Åh, jag tycker så synd om Janne..
- Varför tycker du synd om honom?
- För att han är så lik min pappa.

Min dag har varit okej, även om den (som alla andra måndagar) har kännts som tre dagar.. Vi har, för att redogöra om min skoldag, haft naturkunskap, engelska, matematik, samhällskunskap, svenska och tyska. Men allt har varit i onödan, jag har inte gjort någonting vettigt alls. Det som retat mig hela dagen har varit persondataprovet vi har på onsdag. Jag kan 73/103 frågor. Är jag körd? Hjälp. Även om jag har lärt mig massor, så funderar jag på att skita i värsta seriösta individuella valet nästa gång det blir val. Suck. Problemet är ju att det är roligt. Pust. Fast svårt. Stön!
Efter skolan har jag pluggat, sedan stack jag och tränade. Är snart klar med mitt första pass, jag ska ha det på nyårsaftonsförmiddagen. Det ska bli jätteroligt! Hoppas att det går bra! Tiden går fort nu, om nio skoldagar har vi jullov (patetiskt: jag har fixat en julaftonsnedräknare i min dator). Åh, vad jag längtar efter lov.

Eller.. Det är kanske livet jag längtar efter. Eller väntar på.

Inga kommentarer: