torsdag, januari 08, 2009

allmän anatomi...

Jag sitter och fryser, vårt hus är så gammalt att det inte är isolerat "rätt".. Och det gör att det blir ganska dragigt(speciellt om fötterna). Jag har det perfekta svaret på vad man gör åt det: sätter på sig sockor!(Jag fick tre par i julklapp.. Hm.) Jag kom precis hem från ett dubbelpass i core och body pump - var så otroligt taggad, så det gick superbra!

Anki messade mig igårkväll, för det funkade tydligen att koppla in datorn i förstärkaren nere på centret. Underbara nyheter, det underlättar allt jobb en aning för mig. Och idag kom hon med en annan överraskande nyhet: det går en utbildningskurs som pågår från februari - oktober i år. Och innehållet i kursen är: allmän anatomi, muskelanatomi, fysiologi, andning och cirkulation, kost - och näringslära och träningslära inom styrke-, konditions- och rörlighetsträning. Jag ser verkligen(!) fram emot det. (Även om fem av mina helger(fre-sön) kommer att ryka + de fem första dagarna på sommarlovet(det är dock en aning sorgligt..)).

2 kommentarer:

Anonym sa...

heeejdu!
ikväll träffas vi och jag läängtar!!
När haru nästa spinningpass? eller visst vare spinning... har suuper koll!
:) / heh, juste. det är bra Johanna

Wakeskatebrud sa...

hahahah! jadå, det var spinning, på måndag. funtar du på att komma nu, lilla latost? (; jag längtar också! (jag ska dock bara käka middag, så ses vi!) underbara människa :D