onsdag, januari 07, 2009

picoult och totally spies

Är det rätt att en tidning gör reklam för bantningsmetoder på framsidan, då det bredvid bantnings-rutan står om hur stjärnor blir tunnare, och tunnare, och bara mår sämre?

Första skoldagen efter jullovet idag. Förr var jullovet tre veckor, den här gången var det runt två och en halv vecka. Trist, för även om det bara är runt tre-fyra dagars skillnad, så känns det. Men dagen gick väldigt fort, datakunskap på förmiddagen(vi var åtta personer) och lektionen på fredag är inställd(för oss som var där idag). På svenskan fick jag läsa upp min eftertraktade myt(om hänglåset, väldigt realistisk..), på naturkunskapen pratade vi mest - snart är den sista lektionen i Akursen, så vi har inte så mycket att göra. Och på historian pratade Jennie på om senmedeltiden.

Efter skolan följde Olivia, Malin och Sara med mig hem. Vi åt upp pepparkakshuset vi bakade innan vi slutade plugget i december(hehe.. gammalt?) och segade på mitt färdiggjorda(!) rum(bl a. hittade vi den gamla serien Totally spies på youtube, så vi kollade några avsnitt..).

Jodi Picolut, läs hennes böcker! Hon är en underbar författare. Jag läste "Allt för min syster" i höstas(som nog många av er redan vet) och nu läser jag "19 minuter", det är verkligen svårt att lägga ifrån sig hennes böcker.

Fotbollen, och jag står fortfarande som ett frågetecken.

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha, totally spies :D