tisdag, januari 06, 2009

sverige - kanada

Fyfan. Jag är ledsen, men jag tycker verkligen att stora delar av matchen i natt var skit. Jag drog till Johan vid halv elva, Harald var där. Vi spelade "Den försvunna diamanten"(jag vann helt klart mest, dom blev så ägda!) och kollade på tv - fick tiden att gå tills klockan blev halv två. Sedan drog det igång, och deras första mål kom så snabbt att vi inte hade hunnit sätta oss till rätta i soffan. Shit! Och att domarna verkade ha lite för mycket kontakt med kanadensarna under hela matchen gjorde inte saken bättre. Markström(min favorit i matchen) var verkligen bra, kanadensarna drog in i honom på took för många gånger.. Han gjorde verkligen bra ifrån sig! Och det gjorde resten av svenskarna också, Victor Hedman, till exempel(för din skull Linneá, haha). Det var bara synd att vi inte fick in pucken flera än en gång.. Min "ofavorit" under matchen blev Subban i Kanada. Fy bövelen, vilken mupp!
Men, vi spelade bra - och trots att jag är lite besviken(märks inte alls.. men det är faktiskt på domarna), så tog vi faktiskt silver. Grattis Sverige!

Kommentar från Harald då en av våra spelare försöker få av målvaktens hjälm (Kanada), och Johan frågar vad han gör: "Han dränker honom". Iskallt.. Hm. Komiskt var det också då jag trodde att vi fick en ny målchans, fast det var repris. Så, när vi går och lägger oss halv sex kommer Johan på en smart sak: "Pappa spelade ju in matchen, du kan ju kolla på den imorgon och se om Sverige vinner då!"

Ska snart sticka till spinningen, maratonspinning i tre timmar. Har inte tränat sedan i onsdags, det här kommer att gå grejt! Sov tre timmar inatt.. Vill sova.

Inga kommentarer: