tisdag, januari 27, 2009

jag känner igen mig

"

"Det är ingen fara" sa doktorn på vårdcentralen idag. "Såna här infektioner sprider sig inte. Har ni prövat såpa och vatten?" Nej, vi har inte prövat såpa och vatten, däremot ungefär en triljon andra huskurer, tack så mycket kääära doktorn...
Ingen fara? Jag menar, seriöst, kolla tån på bilden! Så har min nioårige sons tå sett ut i ett års tid! Under detta år har tån opererats tre gånger. "Vi gör inte operationen riktigt ordenligt, för det är så jobbigt för patienten. Vi tar bara en liten bit av nageln så hoppas vi att det ordnar sig när den växer ut igen." Nej, man vill ju inte att den stackars gossen ska behöva få ont... HALLÅ! KOLLA TÅN!!! Hur ont gör inte det?
Men läkarna har äntligen insett att en rejäl operation är oundviklig. Köerna är dock långa. En liten skrutt-tå har inte högsta priorotet direkt.
Men vi fick några märkliga plåster utskrivna idag. Plåster som ska minska infektionen. Tyvärr fanns inga sådana plåster på apoteket i stan, så vi fick dra till Flen av alla ställen.
Och jo, det gäller att ha det rätta perspektivet. Det finns alltid någon som har det värre. Barn svälter, prostituerar sig, tvingas ut i krig. Men... KOLLA TÅN!!!"

http://images.google.se/imgres?imgurl=http://bloggbilder.aftonbladet.se/images/18938/img_4731ac4c3dd4b.jpg&imgrefurl=http://blogg.aftonbladet.se/17941/perma/619901/&usg=__dIfH-0Fr9xqOLho50tUz7Zi7nII=&h=145&w=283&sz=35&hl=sv&start=9&tbnid=xAeEyBEbcrgibM:&tbnh=58&tbnw=114&prev=/images%3Fq%3Dnageltr%25C3%25A5ng%26gbv%3D2%26hl%3Dsv

2 kommentarer:

Anonym sa...

När kommer du göra comeback (alltså att tå'n är 100% igen)

Hälsningar från izze, pojken bara de allra gillar och känner ;D

Wakeskatebrud sa...

Hahahah! Jag dansade som en tok idag, så jag kan i alla fall röra på mig! :D Men skon får vänta till imorgon, ska testa att träna då (;

I know you ;)