måndag, januari 26, 2009

känslan hinner ikapp

"Ett ställe jag jämt längtar till då jag inte är där"

Idag slutade jag klockan halv tre, men stannade kvar i skolbiblioteket till kvart i fem då mamma hämtade mig. Jag låg i den gula, gamla soffan och läste en bok jag lånade förra veckan, den heter "Sista sommaren (med dig)" och är skriven av Ann Brashares. Erland sa att den kunde passa mig. (Har han redan klurat ut vad jag gillar för böcker?) Den utspelar sig på sommaren; på en ö där alla känner alla. Där saker förändras, saker de inte kan påverka - fast alla inget hällre vill än att tiden ska stanna upp, så att de får ångra och förlåta.

Och att läsa om det känns som att blicka tillbaka på sommaren som varit. Och jag saknar det så förbaskat mycket! Tryggheten som finns överallt - i gräset, havet, luften. Fotstegen säger självsäkerhet. Men det känns inte som vanligt, är det så det kommer att bli? Vissa stannar kvar, men någon kommer också att välja bort livet vi har där ute. Jag har svårt att tänka mig att man skulle göra det frivilligt, vad kan vara bättre än en solig förmiddag på stranden med leende, glada, nära vänner..?

Jag vill göra något med mitt liv, är jag för liten för att ens försöka?


One Tree Hill boxen kom idag! I´m in heaven.. (;

3 kommentarer:

Anonym sa...

Den har jag också läst xD

Anonym sa...

Ingen är för liten, och absolut inte du! Satsa! :)

Wakeskatebrud sa...

Jag funderar på det.. Tack! :)