söndag, februari 01, 2009

det stod mellan fyra..

Jag skrev igår att jag hade haft problem med klänningsval på förmiddagen. Jag använder aldrig klänningar, och jag hade Nio stycken att välja mellan. Att rensa bort så att det fanns fyra kvar var ganska enkelt - men sedan blev det svårt.
Den första gröna klänningen sydde mormor när hon var ung (då hon sydde klänningar till prinsessor). Den vinröda klänningen köpte pappa till mamma för länge sedan. Den svarta klänningen hade jag på mormors pappas begravning (ööh..). Och den sista gröna klänningen sydde mormor till mig till avslutningsbalen i nian.
Jag valde den sista gröna klänningen, även om jag tycker att den vinröda är Väldigt fin (och dessutom fick jag en putmage i den gröna..). Jag ville hällre göra mormor glad, och det blev hon verkligen. Det var ingen av de 70 personerna som var där, som inte visste att det var hon som hade sytt den då de gick därifrån på kvällen.

1 kommentar:

Anonym sa...

den korta gröna var härlig!