onsdag, mars 04, 2009

jag kan inte tänka mig

Att du någonsin har kännt såhär. Rastlösheten - den har hoppat över mig som en haj slukar en liten jävla spigg! (Dom kanske inte ens käkar spigg...) Men ni fattar kanske ändå... Jag undrar över hur många kärleksromaner jag har läst genom åren. Hur många huvudroller jag satt mig in i. Det är bara ett skämt, eller hur?
Nu är det snart plugget som gäller, strålande (!). I eftermiddag måste jag plugga! Igår läste jag inte på en enda muskel...

Varför kan det inte bara räcka med att veta att höftbörjarmuskeln heter iliopsoas, utan också vara tvungen att veta att den fäster på femur (lårbenet) och ursprunget är vertebrae T12-L15 (kotorna T12-L15) ?

Anledningen till varför jag bloggar nu är för att jag har sovmorgon till halv tolv. Planerat att jag skulle sova till elva, men jag vaknade halv åtta (så typiskt mig!). Och så tänkte jag att om jag bloggar nu, kommer jag inte vilja göra det i eftermiddag - och då slipper jag sätta på datorn när jag kommer hem från skolan: och kan koncentrera mig på att plugga direkt.

Inga kommentarer: