tisdag, mars 03, 2009

"män som hatar kvinnor"

Efter skolan tog jag bussen med Johanna och Sara till Ösmo, men jag drog mig hem till Alex -som är hemma och är sjuk. Det var mysigt att träffa henne. Funderar på om det skulle vara bra eller dåligt om jag skulle bli smittad... Troligtvis dåligt, eftersom att jag i så fall bara skulle kunna ligga hemma (och tänka på dig). Så, jag hoppas att jag håller mig på benen.
Snart ska jag, mamma och pappa på bio: Män som hatar kvinnor, baserad av Stieg Larssons berättelse. Jag funderar på om den kan vara bra... Reklamen jag sett av den har inte direkt gjort mig förväntansfull. Men det är ändå något som får mig att vara upptagen ett par timmar.
När jag kommer hem ska jag plugga matte, och anatomi. Prov och tenta nästa vecka. Jag börjar bli nervös. Jag kan inte allt, jag är inte ens säker på vad jag ska kunna.
I går fick jag mitt första vg i samhällskunskap, det känns ganska skönt - jag tycker dock fortfarande att det verkar oomöjligt att få mvg... Men nu har jag kommit en bit påväg. Samhällskunskap är det tråkigaste ämnet som finns på hela jorden!
22.06
(Nu är klockan sent, och jag har varit på "Män som hatar kvinnor". Och den var grymt bra! En riktig hårding, klart värd att se, för er som inte har gjort det! Den var realistisk, hemsk och otroligt gripande. Nu efteråt kan jag tänka mig att jag var en aning fördomsfull till den här filmen.. Jag blev verkligen positivt överraskad. Kram på er!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh, Vgbarnet ;) Samhälle och historia är de två roligaste teori ämnerna som finns :)

Wakeskatebrud sa...

fy och bläääää... är det isse som talar? ;p