onsdag, maj 27, 2009

det är bara att älska sig själv

Jag har tydligen en hudsjukdom som heter Vitiligo, någon som hört något om det? Det är när man förlorar pigmentceller i vissa områden på huden... Och på en hemsida står det: "Det är ingen åkomma som förkortar livet men kan orsaka svårt psykiskt lidande och ge påtagligt försämrad livskvalitet." Eeh, okej?!

Det som gör mig förvirrad, är att min läkare imorse sa att det inte är någon sjukdom, utan bara en pigmentförändring - och att det var synd på en så ung tjej som jag (jo, för då kändes det mycket bättre). Men överallt på nätet står det om "sjukdomen" Vitiligo...
(Min läkare imorse var för övrigt en riktig skitstövel, så jag kanske inte skulle förväntat mig så mycket från honom. Han tyckte dessutom att jag skulle skylla på min faster, och morbror bara för att dom "lider" av samma sak- vart ligger logiken i det?)
Det står också att det oftast bryter ut i tonåren, det förklarar hur mina jämnåriga kompisar kan ha liknande pigmensförändringar. Men vi tror att det är på grund av p-piller.
Men, som min läkare sa idag (...), har dom tydligen inte kommit på anledningen till varför eller hur man får det, bara att det är ärftligt.

Men dah! Då kan dom väl i alla fall överväga att göra en undersökning på om det är p-piller som är boven i dramat? Kul om fler unga tjejer får sånna här skitfula pigmentförändringar? Stackars oss.

4 kommentarer:

KUNGEN sa...

Grymt synd om er :/

Kondomen 1-0 p-piller ?

Wakeskatebrud sa...

Ja eller hur, ojojoj :( (a)

Du är såå smart Isse! Så rätt! (;

Isse sa...

Hahah ^^ Smart som fan :D

Hur visste du att de va jag som komentera de första btw :O^^

Wakeskatebrud sa...

Hahah, det var ganska självklart :L :p