lördag, maj 23, 2009

ösmo-loppet

Shuuuuuu! Jag sitter här och segar, lyssnar på musik på spotify. Just nu Our song av Taylor Swift, hahah...
Det var en härlig kväll igår, med Johan, Donken, Max och Harald. Fast dom valde sämsta filmen ever: Gomorra. Fyfaaaan.. Hahaha.

Jag, mamma och pappa har varit i Ösmo nu på förmiddagen och sprungit ösmo-loppet. Pappa sprang 5 km, och jag och mamma sprang 10. Jag tycker att det var lite segt, att springa samma vända fyra gånger var ganska tråkigt - men första varvet var kul. Sen när tävlingslöparna varvade mig på tredje varvet var det inte så roligt längre.. Heerreguud vad sjukt snabbt dom sprang! Ojojoj! Jag kom in på 50.09, betyder att jag sprang 1 km på 5.09, och jag är inte sådär jättenöjd med resultatet.

Men jag tycker att det var svårt i starten, när tävlingslöparna var framför de första kilometrarna var det jättesvårt att hitta mitt egna tempo, det blev istället att jag ökade på och tappade dom efter ett tag. Lite sugigt.. Fast egentligen är jag ju nöjd, jag kom inte sist (kom bland de fem första), jag sprang hela vägen och jag kom under 60 min. TADA!

Nästa mil ska jag ta på 48 minuter. Snart så..

Inga kommentarer: