söndag, september 27, 2009

inlägg ja skrev 30 sep 07 - då jag fasade för en dag jag aldrig trodde skulle komma

"nattliga promenader. det är något av min favorit; då det är mörkt, tyst och helt lungt. jag fick ta en sådan i natt, klockan 00.10 gick jag ut med min kompis familjs hund, elsa. det är den bästa hunden på denna planet och jag älskar henne till tusen. hon får mig att le, jag vet att det här är urtöntigt och jättelarvigt, men det är faktiskt sant. jag har kännt henne i, 7 år, och hon kan få mig på bra humör när det hänt något. hon får mig inte att glömma det, men hennes ögon säger mig att det inte gör någonting. vi gick till konsum, och så runt lite i centrum och kollade, och sen sprang vi hem. det är så skönt, hon vet hur snabbt jag springer, så hon håller mitt tempo, hon känner mig, så hon vet när jag tänker stanna, för hon känner det i stegen. elsa är min favorit, min absoluta favorit.
det gör ont när jag tänker på att hon snart kommer att försvinna, förhoppningsvis till det bästa stället hon någonsin varit på. men hon är värd så mycket mer.
hon förstår mig, hon är underbar. men hon är gammal. min lilla pärla.
jag pratade med henne, hon tittade på mig, jag fick för mig att hon förstod vad jag sa, för sedan lade hon huvudet i mitt knä och slöt ögonen- som att hon ville höra allt.
saken är den, att jag vet att hon älskar mig. att jag är hennes favorit. får hon välja så väljer hon mig.
får jag välja, så väljer jag henne."

Inga kommentarer: