torsdag, september 24, 2009

what a beautiful day

Just nu har jag en söt liten katt i knät som står och gräver in sina vassa små klor i mina lår .. Superskönt! .. Noot! Idag har jag jobbat, hade 11-12 åringarna - och dom är så galet duktiga! Och så har jag varit ute och gått en kvällspromenad med Olivia. Det var jättehärligt, är värsta höstvädret ute. Gick med mössa, vantar och halsduk: och det kändes perfekt!

Det är ganska mycket som är på g just nu. I plugget har vi prylar i stort sett hela tiden, någonting varje dag (förutom imorgon, och det känns tooppen!). Det ska bli skönt med fördjupningsvecka nästa vecka. Den är välbehövd.. Haha.

Och så har jag dansen. Den är verkligen superkul! Fram tills nu har jag bara haft 7-8, 9-10 och 11-12 åringarna som danselever. Men på lördag jag ska börja med 4-5 och 6 åringarna också. Då har jag alla grupper - och jag är bamsenervös! Eller, jag är nog mer stressad. Det är inte det att jag tror att jag inte klarar av det, för med alla som stöttar mig skulle det vara omöjligt!
Men det känns mer som, mycket.
Men nu har danslärandet blivit som typ.. Ett beroende. Något jag behöver för att må bra, haha. Jag tänkte på det förut. Fatta så mycket jag skrattar på danslektionerna, och hur bra jag mår när jag går därifrån. Och känslan när man ser att barnen har lika kul som jag.
Det är heelt underbart!
Så, det blir kul. Jag ser fram emot det här! :)

Igår hade vi matteprov, på komponenthändelser, träddiagram , lådagram m.m. Jag vet inte om jag klarade det .. Känns trist. Men idag hade vi samhällskunskaps examination, och där vet jag att det gick super. Så det är bra.. I alla fall. Haha.
Nu ska jag draa. Ha det bra!

2 kommentarer:

´sara sa...

det finns typ inget som slår ett barns skratt:) hehe

heh men ja sa juh att matten skulle gå super, å de gick den ju oxå!

jo samhällen var enklare än ja hade trott, mkt enklare än deluppgifterna vi gjorde, tyckte ja iaf;P
va skrev du om då?

Wakeskatebrud sa...

men ellerhur! :)

jaaa, det gjorde du! och du hade så rätt! du var inte så tokig själv ;) haha.

deluppgifterna? vad menar du nu? :o (;
om du menar på provet, så valde jag 5an, om vad individen kan göra, som en artiekl. och du? (: