tisdag, februari 19, 2008

TISDAG. (om ni missat det faktum att det är tisdag i dag, så är de det i alla fall.)
plugget var grejt. vi hade so, sen tyckaprov (det kändes ovanligt bra när jag gick ut från klassrummet, men .. inga höga förväntningar. jag har bara haft en bra dag.), idrott - som var najs, massa lekar. engelska efter lunch, mindre trevligt. vi gjorde arbeten i höstas som vi fick tillbaka nu, jag var jättenöjd med mitt, och chansade på ett vg- om inte annat mvg. jag fick g ! k-m hade ingen kommentar, jag hade inga onödiga stavfel, hade följt instruktionerna- jag blev bara arg och på blähumör när jag fick tillbaka det. men det blåste förbi ganska snabbt, försöker att inte tänka på det.
efter det hade vi matteprov, vg/mvg- delen (vi ska ha g- delen på torsdag). och åh, vilket humör jag blev på efter det ! nu tror ni att jag tänker skriva att jag blev på aphumör (eftersom att det oftast känns så efter en mvg/vg- del på matten för min del), men icke då. jag vart jätteglad, det var strålande sol, och jag kunde matten ! det kändes värsta bra, och jag skiter nästan i hur det går .. det kändes så bra att jag faktiskt inte bryr mig.
ah, en lektion kvar. svenska, 14.05-14.45. jag satt och läste Mmindalen med musik i öronen hela lektionen, har nästan kommit igenom den- skönt. !

då gick jag hem, satte mig i bilen med mamma och vi åkte till ösmo simhall. simmade i 30 minuter, bastade, och åkte hem igen. det var skönt, så avslappnande. väl hemma åt vi middag, jag satte mig och läste lite mer i Mumindalen, sen gick jag igenom allt vi vet om författarna, antecknade och nu är jag Helt ikapp, i allting. så nu känner jag mig duktig.

sen klippte jag mina nalar, en gick av på idrotten i dag .. och det störde mig så jag klippte ner alla. mår värsta dåligt över att ha korta naglar. :/ mitt i alltihopa (heh, tvättade mina naglar efter att ha tagot bort gammla nagellacket) knackade johanna på.
meningen var att vi bara skulle kolla läget lite, inte snackat något i plugget i dag. men det slutade med att vi hamnade på hallgolvet. hon kom med en ganska stor nyhet .. som jag inte hade hört än. och Oj vad jag önskar att jag Aldrig hade hört den ! jag SPYR ! hur kan man göra något sånt, och URK ! våran lilla a ! nej .. vad har han blivit för något ? hur kunde Dom ?! fyfan.

vi snackade ett tag, någon timme .. och nu sitter jag här. kom precis på att jag skulle ringa matilda i dag. ska kolla om hon är inne på msn, mamma lurar just nu. satt, men annars får jag ringa henne i morgon, det sket sig ändå, det jag tänkte prata med henne om. men i alla fall. min dag har varit kul. hej så länge. :)

Inga kommentarer: