onsdag, april 16, 2008

Jag är trött på att låtsas. Jag vill leva.
Jag vill leva som jag en gång gjorde, jag vill slippa känna pressen av att hitta någon.
Jag är inte kär, jag blir inte kär. Jag känner mig konstig, men man har ju aldrig behövt vara kär, så vafan ska man vara det för ? Jag är det inte, jag har glömt hur det känns. Jag försöker inbilla mig att jag faktiskt kan, att jag är "normal", men jag vill inte. Det känns fel och det är fel.
Jag bara lurar mig själv.
Och det fula är att jag går på det varje gång. Jag ska lägga det åt sidan, bara tänka på mig själv (inte bara, men kär- urk.) ett tag, jag vill ju inte vara tillsammans med någon. Det är inte jag.
Jag vill vara jag, känna att det är så det är.

Just nu behöver jag ingen annan för att bekräfta att jag faktiskt finns.
Jag mår bra, det ställar bara till problem. Ibland. Jag trivs, som det är nu.

"Blott en dag, ett ögonblick i sänder,vilken tröst, vad än som kommer på!
Allt ju vilar i min Faders händer,skulle jag, som barn, väl ängslas då?
Han som bär för mig en faders hjärta,
han ju ger åt varje nyfödd dagdess beskärda del av fröjd och smärta,
möda, vila och behag.

Själv han är mig alla dagar nära,för var särskild tid med särskild nåd.
Varje dags bekymmer vill han bära,han som heter både Kraft och Råd.
Morgondagens omsorg får jag spara,om än oviss syns min vandrings stig.
"Som din dag, så skall din kraft ock vara",detta löfte gav han mig.

Hjälp mig då att vila tryggt och stillablott vid dina löften, Herre kär,
ej min tro och ej den tröst förspillasom i ordet mig förvarad är.
Hjälp mig, Herre, att vad helst mig händer,
taga ur din trogna fadershandblott en dag, ett ögonblick i sänder,
tills jag nått det goda land."

Det där var min favorit låt, jag bara Älskade refrängen. Jag undrar vart den kärleken tog vägen, jag började kanske sluta lyssna på Bibelpsalmer ? Heh, men ändå, då viste jag inte att det var det, och den är fortfarande riktigt fin. Om jag känner som jag gör nu, om 50-70 år, så vill jag att mitt barnbarn (om jag får något) sjunger den på min begravning. Haha ! (:

"Hold on to what you try to be, your individuality
When the world is on your shoulders
Just smile and let it go
If people try to put you down,
Just walk on by don't turn around
You only have to answer to yourself"

Inga kommentarer: