söndag, juni 15, 2008

Hej! Idag kom jag hem från Fagerstalägret, varit där sedan i torsdags förmiddag. Vi har haft sjukt kul, ganska jobbigt väder (Fagerstaväder med andra ord) och kul åkning. Jag delade stuga med Johan Jeremia Victor och Linus, Ken Jacob Oskar och Nick hade en stuga bredvid oss på campingen. Trevlans.
Sista kvällen hade vi jättemycket mjölk kvar från våra frukostar och killarna kom på att vi skulle köra mjölkpoker. Jag Nick och Jacob var dock inte med, trodde jag skulle spy själv när jag såg dem dricka 4 dl varje gång de förlorade. Urk.
Vädret, som sagt, har varit klurigt. Det har regnat ena sekunden och varit sol och varmt nästa, ungefär hela helgen.
Under matchen igårkväll åskade det och blixtrade, vi kollade i vattenskidåkarnas klubbhus- där vi också åt middag. Jag var livrädd då det blixtrade till, satt bredvid en kille jag inte kände och hoppade nästan upp i hans knä. Pinsamt. !
Satt och skakade i 15 minuter efter det, alla skrattade åt mig. Suck.

Imorgon till på torsdag ska jag sommarjobba nere på seglarlägret. Jag Madeleine Sandra och Ludwig har fortsättarna. På torsdag eftermiddag åker jag till landet, firar midsommar där och åker hem på lördag eftermiddag. På söndag är det wakeskateläger här hemma som gäller. Längtar! Jag ska sätta frontside 3.60, annars döör jag!
På tal om det, så sätter jag backside 3.60. Stolt, även om jag inte borde vara det. Heh.

En värsta kul sak som hände i helgen var när jag och Mattias hade varit ute och paddlat i en gummibåt- pytteliten. Och så hade han varit så kaxig och när vi skulle upp på bryggan sa han: Jaha, och hur kommer vi upp här nu då?
Och då kände jag att jag var tvungen att komma med något smart- snabbt. Så jag satte händerna på gummibåtens sidor (grymt osmart) och reste mig upp.. Då vällde det in vatten, och Mattias som satt cblöt. Shit vad vi skrattade, det var grymt kul- och vi hade tur: Mattias hade Jeremias kamera i fickan, och det blev inte blöt. Knappt.

Haha, en annan sak var idag då Nick skulle ta upp grodyngel från botten, han stod på en betongplatta, men så tappade han balansen och rammlade i, med kläder och rubb (inte mobilen)- så roligt!

Inga kommentarer: