tisdag, oktober 21, 2008

"Lejonet har länge varit en kraftfull symbol för människan. Tapperhet, mod och ädelhet förknippas gärna med lejonet, och dess forntida betydelse kan vi bara ana, till exempel som förebild till den Egyptiska sfinxen. Lejonet ser sig själv som ledaren och kräver att bli placerad i toppen, både socialt och arbetsmässigt. Lejonet har ofta ett storslaget sätt, men uppskattas ändå då han är generös och varmhjärtad. Stoltheten och attityden kan dock ibland resultera i ett slösaktigt beteende. Stoltheten kan också göra det svårt för honom att ändra sig när han väl har fattat ett beslut eller skapat sig en uppfattning om något. När han råkar på motstånd eller blir attackerad så ger han inte vika en tum."

Hej. Min dag har varit läskig! Jag menar det verkligen, och jag tänker låta er ta del av den. Vår första lektion var engelska i morse, det var då det obehagliga/läskiga hände. Vi skulle sluta lektionen då vi hade tittat på en film (som vi ska lämna in en redovisning på veckan efter lovet) och Olivia svimmade. Jag fick panik och trodde att hon var död. Och när jag får panik så tänker jag att ingen annan än jag har en hjärna att tänka med, men just då var det nog ganska bra (för Olivia sa sen att hon troligtvis inte hade vaknat så snabbt om inte jag hade skriket på henne som jag gjorde). Jag var skakis, tårarna bara sprutade. Jag blev livrädd. Jag är så glad över att det inte var värre än det var. Senare på eftermiddagen hade vi idrott, och det var efter den som den andra läskiga händelsen inträffade (den var dock inte lika uppmärksammad, eller långvarig). Jag och Olivia stod på toaletten och drack vatten, och asgarvade åt något. Olivia fick en bubbla i halsen och ögonen började liksom snurra, jag fick en ilning längs ryggraden då jag såg hennes blick, så jag bankade henne som en galning i ryggen flera gånger. Samtidigt som hon envist försökte kippa efter luft skrattar hon, och det var först när hon skrek att det gjorde ont som jag fattade att hon inte hade tänkt att dö den här gången heller. Jag började bli en aning paranoid.
På eftermiddagen idag var jag med Olivia- vi gjorde historiauppgifterna tills i morgon. Sedan pluggade jag datakunskap (fick ringa Alex för att höra vad dataproffset hade att säga mig- hon hade mycket på hjärtat). Sedan, när jag var klar (!!) med allt plugg, hyrde jag och Olivia en film. Och det var då jag kom fram till en sak.


Jag är kär i Channing Tatum!

(Jag är dock fortfarande förälskad i Torres.) Hejdå.

Inga kommentarer: