tisdag, november 04, 2008

Hej. Det har varit en bra dag, skolan gick fort och vi hade roligt. Lite tråkigt var det ändå när vi började klockan tio med engelska som var inställd och hade nästa lektion halv tolv. Surt, när vi insåg att vi kunde sovit två timmar till. Jag sitter och lyssnar på en skön låt: It wasn´t me (Shaggy). Hittade den precis, utforskar fortfarande alla låtar jag fick av Rosol i början av sommaren.. Det var en hel del.

Efter skolan gick jag Jeanette och Olivia hem till mig och såg Crash- en film vi ska se för att skriva ett engelska-arbete om till på fredag. Det handlar om rasism, framför allt vita som diskriminerar svarta. Men också om hur svarta diskriminerar vita. Den var bra, dock en aning förvirrande. Men efter att ha sett den två gånger fall poletten ned. Funderar på hur jag ska skriva det på bästa sätt..

Jag och Petra fortsatte med vår Harry Potter-tittar-kväll idag, vi såg andra filmen (Harry Potter och den hemliga kammaren), vi såg ettan (Harry Potter och de vises sten) i söndags. Jag har aldrig varit ett speciellt stort fan av Harry Potter, och är det inte nu heller. Jag har sett alla filmer, men blandar alltid ihop i vilken ordning de kommer. Och även om det inte är någon big deal så vill jag ha koll på det. Så, det är anledningen till varför vi gör det här, och självklart för att det är mysigt att sitta inträngda i ett hörn i soffan med täcktet upp till hakan då höstens kyliga vindar rör om i världen utanför fönstret..

Vi har ett stort tyskaprov om en vecka, alltså tisdag nästa vecka. Inget jag ser fram emot, tänker plugga rumpan av mig i helgen. Det är i alla fall vad jag vill göra, vi får se hur det blir med den saken. Jag har precis skrivit klart svenska-artikeln och läsloggen som är till imorgon, det var på håret. Men jag tror att jag jobbar bättre under tidspress, ska fortsätta fundera på om det är en bra eller dålig sak.. Hejdå.


It sucks!

Inga kommentarer: