lördag, december 20, 2008

madagaskar 2

Det är så skönt att det äntligen är lov! Men det är trist och tråkigt att vädret är som det är här i Stockholmstrakten. Jag längtar till nästa vecka då vi åker uppåt, mot kylan(inte för att det Inte är kallt här, men i fjällen Ska det vara kallt) och den efterlängtade snön!

Igår vad det julavslutning. Hugo (Jennies son) var med oss på morgonen, han fick oss verkligen att smälta(om jag inte visste bättre skulle jag säga att även Vincent& Mohamed blev lite distraherade). Jag, Olivia och Sara åkte till Haninge med halvtolv-tåget. Vi fick reda på att Sara har en tvilling, hon också! Hjälp. Men vi fick träffa honom sen, han var trevlig. Vi köpte våra kvarstående julklappar och åt på tacobar, sedan åkte vi hem.

Igårkväll åkte jag in med Johan, Harald, Donald, Jesper och Linus till Stockholm för att se på Madagaskar 2 med Per. Jag var så taggad! Och jag ÄLSKADE den! Det var roligt att träffa dom igen. Madagaskar, in my heart! (Sorgligt bara att jag och Linus kom hem halv två inatt, vi missade tåget. Hehe..)

Idag har jag köpt den sista julklappen, till fam. Appelblom/Ek. Ibland får jag till det! Mamma och jag var inne på smyckesaffären i centrum, så ser mamma ett halsband hon vill ha. Hon går och tar ut pengar till senare behov, och jag får den smarta ideén att köpa halsbandet till henne. Jag får det inslaget, och när jag kommer ut står mamma där. Hon: "Åh, jag gjorde det igen! Jag bara går bort en stund, och så är det någon som köper det som jag har tittat på! Åååh."
Ska bli en trevlig kväll med Linnéa och Lovisa.

Kram,

2 kommentarer:

matilda sa...

haha, varför missade ni tåget då? :P haha

Wakeskatebrud sa...

för att vi var tvugna att kissa.. (; ganska typiskt, huh? :p