torsdag, december 18, 2008

peter göback

Ja, han är verkligen en riktig charmknutte (Julia inspirerade mig för någon vecka sedan, då hon ville kalla alla i matsalen för "charmknuttar"..). Jag dog inte alls av att sitta och lyssna på hans filosofier och julsånger i två timmar, som jag trodde att jag skulle göra då vi satte oss i de obekväma stolarna i Globen.

Min dag har varit konstig. Jag försov mig till matematikprovet imorse, kan det bli bättre? Men jag fick göra det på förmiddagen i alla fall. Puh, tack Tommy för det! Sedan åkte vi skridskor, som var ganska roligt. Inte alls lika kul som förra veckan, men jag tror att Olivia och jag gjorde det lite tråkigare.. På historian fortsatte vi prata om medeltiden. Jennie frågade vad som hände då människorna inte hade något att göra. Vad dom gjorde då. Ingen i klassrummet svarade, knäpptyst. Och då, på sätt och vis, tänkte jag högt och svarade "barn".

Och det var såklart att alla skrattade, för dom trodde att jag skämtade. Men i grundskolan pratade Christian (min dåvarande solärare) om att det alltid föddes så många barn nio månader efter att det hade varit värsta elavbrotten i typ småland (för att alla hade haft så tråkigt då de inte kunde göra något). Så för mig var "barn" ett väldigt logiskt svar, innan Jennie svarade att det var musikanterna som "skapades" då de började spela musik m.m. Suck.

Inga kommentarer: