onsdag, december 17, 2008

pepparkakshus

Det är vad jag, Malin, Sara och Johanna ska göra imorgon. Ett pepparkakshus. Fast, vi ska fuska lite.. Vi ska köpa delarna och limma ihop det och göra det till det finaste pepparkakshuset som någonsin skådats. Vi ska även baka kärleksmums, eftersom att vi är så kreativa, till vår julasvlutning på fredag. Hehehe. Men det ska bli rooligt! Jag ser verkligen fram emot imorgon(alltså är det lite synd att vi har matematikprov imorgonbitti..), vi ska åka skidskor - och så har jag lovat mamma och pappa att följa med på Peter Göbacks julkonsert i Globen på kvällen. Mysigt.

Jag är glad, ringde precis och kollade hur mycket pengar jag har, och jag blev positivt överraskad! Jag trodde jag skulle få snåla med julklapparna igår, som jag trott varje år. Men det brukar alltid lösa sig i slutändan, och det gjorde det i år också.

Förutom vissa insidenter idag så har dagen varit bra. Jag sov elva timmar inatt, kände att jag behövde det. På svenskan blev jag helt klart med myten, som jag ändrat för att rikta den mer mot ungdomar(och inte småbarn, som jag hade gjort innan). Och sedan hade jag betygsprat med Mia-Lena, det känns jättebra! Så det gjorde inte så mycket då vi(min grupp) på naturkunskapen var den enda gruppen som misslyckades med vår uppgift. Även om jag var grymt besviken just då.. Sedan pratade vi om Feodalismen på historian. Grejt.

Nu ska jag plugga maaaatte, och sedan gå och handla inför imorgon så att vi sparar tid. Bajbaj!

Inga kommentarer: