fredag, januari 23, 2009

utmaning nr 1

Jag hade fel, när jag vaknade imorse låg snön fortfarande kvar på marken. Men den är påväg bort - det är en plusgrad (jag orkar inte med mer snöö). Jag vaknade vid tjugo i åtta imorse, men somnade om till halv tio. Då ställde jag Heracillinen på köksbordet och gjorde iordning frukosten, och åt den! Utan att ta Heracillinen! Kan man vara dummare än så? Tydligen. För jag var tvungen att ta den med vatten då jag kom på det..

Min stora utmaning idag kom efter det (för troligtvis behöver jag bara ligga här resten av dagen). Då jag skulle duscha för första gången sedan jag opererade mig. Jag satte på en plastpåse på foten och stödde den på en pall - så att den inte skulle stå på golvet och fyllas med blod. Men har ni någon gång rakat benen stående på ett ben? Hjälp! Det blev värre då jag var tvungen att stå på den opererade foten.. Herregud. Men, jag klarade det, och nu ligger jag här nyduschad med ett fånigt leende på läpparna. (:

Inga kommentarer: